Chybějí lidé i náborové kampaně, 2.5.2016

V poslední době často slýcháme, jak firmám chybějí zaměstnanci. Přitom ale jen pouhá polovina personalistů používá při náboru marketing. Jsi lepší? Zakážeme tě!Kreativita se rodí z omezení. Sice otřepaná myšlenka, na ofenzivní kampaň, kterou loni na podzim předvedl Guinness, aby porazil konkurenčního výrobce, ale sedí.

Ivana Folwarczná Martinková ze společnosti Vilímková, Dudák & Partners 

Výběr vhodného zaměstnance prostřednictvím efektivní náborové kampaně je jedním ze základních předpokladů úspěchu každé firmy. Z našeho nedávného průzkumu realizovaného ve spolupráci se společností Mazars mezi stovkou HR odborníků však vyplývá, že jen 48 % personalistů využívá marketingové postupy jako nástroje pro získání zaměstnanců. Přitom dobře cílená náborová kampaň může pomoci ve zviditelnění firmy na trhu, ale také ke zvýšení povědomí o firmě jako o potenciálním zaměstnavateli. Většina personalistů považuje za efektivní komunikační kanál specializované internetové servery (77 %) a doporučení stávajících zaměstnanců (75 %). Více než polovina z nich (54 %) se při výběru vhodných kandidátů obrací do vlastních zdrojů (interní recruitment).

Na aktivní vyhledávání nových kandidátů, např. přes sociální sítě, sází 40 % dotázaných odborníků. Přibližně v třetině případů spolupracují personalisté se školami (34 %), využívají agentury specializující se na přímé vyhledávání manažerů a headhunterů (33 %), případně spoléhají na to, že si je kandidáti vyhledají sami (36 %). Jen pětina HR odborníků spoléhá na inzerci v médiích a 15 % vy užívá veletrhy. Do propagace v oblasti náboru investuje více než polovina společností (58 %) sumu do 100 tisíc korun ročně, zhruba třetina dává 100 až 250 tisíc a pouhých 13 % dává do propagace přes 250 tisíc korun.

Publikováno na serveru Marketing Sales Media, 2.5.2016.